tisdag 1 november 2011

Underbar höstdag


Den 1:e november och + 13 grader ute. En helt fantastisk dag var det när jag cyklade iväg till min föreläsning som handlade om ett brinnande aktuellt ämne "Händelseutvecklingen i mellanöstern". Duktig och kunnig föreläsare och man lär sig massor.
Jag har också börjat min skrivarkurs "Att skriva sina minnen" som är jättekul och dags att träffa gruppen på fredag igen. Kanske tycker jag det är extra kul eftersom jag fick så fin respons på min text förra gången och den gav upphov till många minnen hos de andra deltagarna.
Ett minne som jag framöver kommer att skriva om är "Stationskarahusen" där min farmor bodde och där pappa växte upp.

När jag cyklade hem var det nästan mörkt. Överallt på stan skyltades det med julsaker. Lite tidigt tycker jag. När jag tittade på klockan tyckte jag att eftermiddagen gått extra fort men sen kom jag på att jag glömt att ställa om tiden på mitt armbandsur. Sen jag började detta fantastiska pensionärsliv använder jag knappt min klocka.

2 kommentarer:

  1. Hur kan du skriva minnen om morfars uppväxt...? Varför inte koncentrera dig på Väster i 50-talets folkhemsbygge. Du ska få låna Göran Häggs bok om rekordåren och Kim Salomons om just 50-talsberättelser. Du är barn av din tid...

    SvaraRadera
  2. Kan jag inte och ska jag inte men jag ska skriva om min farmor. Det är väl ändå mitt minne? Och Väster på -50 talet det kommer så det rungar om det men det blir ingen forskningsrapport.

    SvaraRadera