måndag 18 juni 2012

Pensionärsspontanitet med förlust

I morse bestämde jag mig för att åka till Helsingör. Glad i hågen åkte jag iväg och när jag skulle lösa båtbiljett insåg jag att jag tagit ut pengar men glömt att ta dom. Förargligt men inget att göra något åt så jag åkte över Sundet.  Det är mysigt att ströva omkring bland alla småbutiker och till lunch blev det en spätta med remoulade och en Tuborg. Jag har många glada minnen från Helsingör - alla utflykter med mina föräldrar, alla gånger jag turat med Landskronagänget och inte minst den gången med Vera-gänget när vi skulle ta en sista skål men saknade glas. Då kallar Eva på en snubbe i ett fönster och säger vi har inga glas har du? Och så kastar han ner lite plastglas till oss. Till sist måste jag berätta om Viktor och Saga  som var här igår och vådan av att ha en storebror som plötsligt läser flytande. Viktor fick in vår interna TV-kanal där han läste om den sk "gula mannen" en tjuv som härjar i området. Saga blev lite skraj och sa "farmor han är väl ledig idag när det är söndag". Jag sa så klart ja för att dämpa det hela när hennes storebror säger "tjuvar tar väl inte ledigt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar