torsdag 20 september 2012

Farmors rosor och "räliga" djur

I söndags kom Frida och Klara och förärade mig var sin liten ros. I går planterad jag dem i kolonin och hoppas att de blir lika stora som ...
... min farmors ros som hon fick på sin 75-års dag 1965 och som pappa satte i kolonin. Det är min allra ståtligaste ros. Hela sommaren har det i kolonin pratats om "råttan". Alltihop började med att något ljushuvud fick för sig att värna igelkottarna och gav dem mat men då kom råttan i stället. Jag är oerhört försiktig med att aldrig lämna efter mig någon matrest. Efter min skrivarkurs köpte jag med mig lunch för att avnjutas i min lilla soliga hörna. Till kaffet har jag hembakad muffins och pappersformen blåser iväg. Vad händer? Mitt framför mina fötter rusar en råtta fram och tar formen. Och så var den dagen förstörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar