fredag 23 november 2012

Tankar i november

Trots en begynnande förkylning så tog jag mig idag till Malmö konsthall eftersom det skrivits jättemycket om en utställning om bl a hönsestrikk. På -70-talet stickade jag sådana tröjor till barnen och har t o m kvar gamla mönster. Mycket besviken blev jag dock eftersom man skrivit att konstverken skall möta betraktaren. Det visade sig att personalen bar stickade tröjor och så fick man ta kontakt om man ville titta närmre. Det var bara det att bara fyra personer syntes till och lite konstigt att stå och glo på en människa i butiken när hon var upptagen med en kund. Minns  att Johan var väldigt förtjust i sin och nästan slet ut den så ingen av de andra fick ärva den.
Igår träffade jag Frida och hon säger ofta till mig "farmor jag vet att du är en "passonär". När jag frågade henne om hon visste vad det betydde sa hon "då är du ledig alltid och kan passa oss". Då förstod jag att hon kopplar ihop ordet med att passa henne och Klara. Och så kan det ju vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar