fredag 15 mars 2013

"Födelsedagsgris" får man inte säga

Jag uppvaktade Klara med en rosentårta ...
... och paket så klart. För varje paket sa Klara förvånat "är den till mig."
Än så länge brukar syskon också få en liten present och Frida blev glad för sin film.
Klara och jag är de allra bästa vänner och hon kryper gärna upp i knät och vill att man skall läsa en bok.
Från sin gudmor hade hon fått denna fantastiska kattmössa och jag hade verkligen blivit förvånat om Klara provat den när man frågade om hon ville sätta den på sig. Klara sa bara "mössa har man när man går ut."
Än en gång hade jag prickat rätt med den lilla varuvagnen. Den fylldes snabbt med allehanda ting och drogs fram och tillbaka. Nattlinnet var poppis och det finns kanske fler aspiranter på sådana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar