måndag 17 juni 2013

Kompisbesök

I mina balkonglådor har jag Million Bellis som växer så det knakar men inte på en sida i en av lådorna där blommorna var helt tillplattade. Idag fick jag förklaringen när jag såg att en duva hade blivit kompis med min solcellsanka. En kolonigranne varnade för att jag skulle se upp så duvan inte lade några ägg så nu har jag stuckit ner ett gäng grillpinnar och gjort slut på vänskapen.
Trodde att det myckna regnet skulle ha slagit ner mina pioner men så var det alls icke. Dom blommar nästan alla på en gång.
Jag tillhör det släktet som sällan drar upp något utan saker och ting får växa där det trivs. I en av rabatterna har den största stockros jag någonsin sett vuxit sig över all annan växtlighet. Skall bli spännande att se när blommorna slår ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar