lördag 19 juli 2014

Rosenbåge med plask

Idag fick jag äntligen hjälp med att sätta upp min rosenbåge vid grinden. Nästa sommar hoppas jag att en vacker ros välkomnar mig och mina gäster om vi  får ha våra kolonier kvar. Debatten är livlig och till min förvåning är det många som håller med "bort med kolonierna". 
Jag spolade vatten i båda poolerna till Frida och Klara och efter ett tag anslöt sig ...
... Viktor och ...
... Saga som hade en mycket läcker baddräkt med en katt på.
Mina svärdöttrar Jenny o Mareike trivs fint i kolonin och svalkade sig under äppelträdet. Ett tag tyckte Klara att det gick lite vilt till i poolen så då pysslade hon med annat.
Kanske får man en skymt av hur höga stockrosorna är.
När det var färdigbadat hade nästan allt vattnet plaskats ut. Det var en trevlig eftermiddag i värmen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar