tisdag 5 augusti 2014

En prövning

Väl hemma så kom Stockholmsfamiljen. Igår kväll gick jag med Maria, Sigrid och Nora till Ravinen för att titta på ungtjurarna som inte var där.
Det var blött och glashalt efter morgonens skyfall vilket gjorde att jag drattade omkull ordentligt.Mina vita linnebyxor blev mycket leriga liksom jag själv och vi skyndade hem  och slängde in byxorna i tvättmaskinen inklusive min mobil. Den blir sig aldrig mer lik.

Idag skulle Maria firas av och jag skulle passa alla 6 barnbarnen. Det blev liv i luckan men Röret och fruktträden är ett säkert kort.
När vi kom hem lektes det frisör och Saga och Klara friserades hej vilt.
Sedan utfodrades gänget med våfflor och medan jag bakade hojtades det "mer våfflor"  kväll blir det korv med pommes. Sedan stupar vi väl alla i säng.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar