fredag 18 december 2015

Julakalas

Igår bjöds det in till julakalas för Verorna.
Som traditionen numera bjuder så är det knytis och alltid mycket spännande att se vad som dukas upp.
Vi trängde ihop oss i köket och på vårt julbord fanns det både skinka, lax, Jansson, klenäter och mycket mer och än en gång lakritspannacotta som alla gillade. 
Eva har alltid med sig spännande saker och i år var det bl a fröknäcke, parmesanskorpor, saffranskorpor och alla fick var sin burk marmelad.
En liten ängel från allas vår ängel Anita.
God Jul önskades jag av Eva med lagrad julmust och min marmelad med gröna tomater och chilli.
Hoppas nu att Eva hann med tåget och att ingen fick p-böter eftersom tiden rann iväg likaså snacket.
Tack Eva, Beth, Anita o Margareta för denna trevlig kväll.

1 kommentar:

  1. Jo jag hann med tåget och anslutande buss där jag tog hand om extremt full 17-årig pojke. Han klev, ramlade av bussen på samma hållplats som jag med spypåse i handen. Han önskade inga vidare insatser från min sida och försäkrade att han först skulle lugna ner sig, därefter spy sedan ta sig hem. I morse låg spypåsen kvar på hållplatsen.
    TACK ALLA VEROR FÖR EN JÄTTETREVLIG KVÄLL OCH GOD JUL!

    SvaraRadera