måndag 25 april 2016

Myshelg i Stockholm

Långhelg i Stockholm där jag började med att hämta barnen på Södermalmsskolan.
Tavlan nytt konstverk i familjen.
Passerade Mariatorget på hemvägen och gick på glasskaféet "18 smaker".
Än sprutar inte vattnet som tur är.
Brukar ha med mig någon liten present till barnen men tänkte jag köper på plats när jag vet vad dom vill ha.
Nora föreslog besök på Tiger så dom själv kunde välja och då blev det igelkottsmorgontofflor.
Även i Stockholm drällde det av Yohoos. 
På lördagen städade vi balkongen i strålande sol och kunde kolla Birger duvan i trädet utanför.
Sedan bar det iväg till fika på Zinken och besök i nyrenoverade Drakenparken.
Vårsolen försvann så vi lämnade den fina klätterställningen.
På kvällen gick vi på den mycket annorlunda restaurangen Rost.
Jazzband, pizza ... 
... öl och Coca Cola. Wow!
Helgen avslutades med vårstädning på gården.
Fast kändes mer som höst.
När jag åkte hem singlade stora vita flingor ner från himlen.
Hann också med att se utställningen Ikoner på Fotografiska.
Fina konstnärliga bilder men jag gillade inte budskapet i filmerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar