söndag 28 augusti 2016

Solrosor o ungtjurar

Och i morse kom det - regnet med blixt o dunder.
Frida o Klara har sovit över och i morse undrade Frida varför jag var uppe mitt i natten för så mörkt var det. Sen satt vi i köket och tittade på ovädret. Mysigt!
Sen kom Klara och undrade varför vi var uppe mitt i natten.
Igår var vi som vanligt i kolonin. Massvis med fallfrukt.
Tror att jag sålt in ett frö om hur kul det är att odla och fixa i kolonin för alla barnbarn utom Viktor gillar att vara där.
Grannarna är bortresta och jag har lov att plocka solrosor.
Enorma stammar så man behövde nästan såga av dom.
Fina astrar som sniglarna ratat i år.
Efter maten gick vi till Ravinen men där fanns det ett gäng ungtjurar.
När Frida klättrade in reste dom sig nyfiket upp så vi lät dom vara för säkerhets skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar