onsdag 16 november 2016

En märklig vecka

Förra onsdagen åkte jag till Stockholm.
Nåddes av nyheten att Hillary Clinton förlorat presidentvalet i USA.
Innan jag åkte kom ett sms från Sigrid där det stod:
"Trump blev president buu... och farmor hoppas ditt tåg kommer fram för det har snöat i flera dagar."
 
Fram kom jag och hämtade upp en glad Nora på skolan.
Hon berättade om en "fullisloppis" på ett torg i Stockholm.
Undras vad som krängdes där?
På lördagen kom beskedet att Leonard Cohen var död. Min stora idol.
Jag och Mona såg honom live i Globen 2013 en fantastisk konsert.
På tåget hem läste jag att en annan av mina idoler dött Jaques Werup.
Har varit på många av hans konserter och uppläsningar och har en signerad bok av honom.
Det gjordes på Nöbbelövs bibliotek och jag minns att han sa "jag skriver Nöbbelöv för det låter lite exotiskt." 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar