torsdag 26 januari 2017

Skrivartöserna

Dom kom med våren idag mina skrivarkompisar.
Vi träffades på en skrivarkurs när jag var nybliven pensionär.
När kursen slutade fortsatte vi att träffas och skriva.
Trots att Mona numera bor i Malaysia så får vi till det med våra träffar.
Den röda dekorationen innebär att vi är inne i Tuppens år.
Vi började med fm fika - saffranskladdkaka med vit choklad och till det lingongrädde.
Ett recept som jag verkligen ska spara.
Sen tog vi oss an våra texter och diskuterade att skriva om sådant som är svårt så tack Mona för att du började.
Mycket inspirerande. 
Christiane skulle hålla föredrag på sitt hemmabibliotek och körde ett genrep för oss.
Titeln var "Född i krig -levt i fred." 
Jag höll mitt Magnus-tal.
Tiden bara rullade iväg så det blev en sen lunch och promenaden stod vi över.
Det är kul att skriva och inspirera varandra.
Tack för givande samtal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar