fredag 16 juni 2017

Skolavslutning nummer 2

Leo fick inte följa med till Kulparksskolans avslut men pyntades ändå.
Alltid lika spännande med skolans rektor. Idag höll hon ett ganska så kort tal och efter en som alla trodde var en avslutande mening applåderades det.
Då säger hon "jag har några ord till som jag vill säga."
Men det blir bättre o bättre.
Sista dagen på lågstadiet till hösten 4.an och ny skola för Frida.
Klara har slutat i förskoleklass så till hösten blir det ettan.
Tänk vilken skatt man har med alla dessa barnbarn. Viktor börjar på högstadiet till hösten.
Sigrid pratar jag med varje vecka då får jag senaste nytt om henne och Nora.
Alltid har dom tålamod Sigrid säger ofta "men jag kan lära dig farmor när vi ses." 
Det har blivit en tradition att på skolavslutningsdagen så lunchar vi på Fiskboden i Lomma och ...
... sen glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar