söndag 28 januari 2018

Kul kalas

Det är inte så kul att bli gammal men kul att ha kalas.
Firade igår min födelsedag några dagar för tidigt.
Dom sjöng så det stod härliga till.
Magnus kom med en Paula som ett minne av mamma / mormor
Hon hade alltid sådana blommande. Får se hur länge jag klara av det.
Magnus tyckte den skulle stå i den gula krukan från mitt föräldrahem och där det alltid förr fanns en Paula.
Av familjen Magnus fick jag ett exotiskt träd till min snart inglasade balkong.
När Viktor gick fick jag en kram med orden "hej då lilla plutt farmor".
Kanske berättigat eftersom han ränner i väg och är väl lika lång som sin far nu.
Frida hade sytt en fin duk på maskin.
Klara hade uppmärksammat en sommarbild som jag har i köket och ...
... tillverkat en liten farmor.
Det blev en kul trevlig och högljudd kväll.
Leo slickade i sig ett och annat.
Han följde efter mig hela tiden för han vet var det vankas godsaker. 
Tack alla för denna fina afton.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar