lördag 9 juni 2018

Ivar Lo, konst, skolavslutning o fest

Trevliga dagar i huvudstaden.
När jag kom upp stack vi iväg till Ivar Lo:s lekpark.
Fantastiskt fina lekredskap och ...
… skylten är ju välbekant o även hon som tittar fram.
I kolonin skrattade man när jag sa att jag skulle ha med mig pioner till Stockholm.
Visste att det var en av Marias favoritblommor och så blev det god drink i köket.
När alla var iväg på sitt så åkte jag till Waldemarsudde och Sigrid Hjertén utställningen. Fantastisk!
Inför kommande tider i Lund fick jag känna på hur det är att åka spårvagn länge sedan sist.
På kvällen käkade vi på en liten uteservering precis vid Mariatorget.
Sedan gällde det att vara förberedd med ordentligt med sömn inför den stundande skolavslutningen.
Först ut var Nora där vi började i klassrummet. Sedan knatade vi iväg till kyrkan.
Trevligt program med fanbärare, sång, psalm, tal av rektor o präst.
Sedan repris på programmet när Sigrid hade sitt avslut.
Sedan for vi iväg till Liljeholmen för bakelsefika.
På kvällen bjöd Kettil o Yara in till sommarfest på sin gård.
Mycket trevligt med alla små barn och …
… äldre barns föräldrar.
Mycket trevligt att vi "oldies" fick vara med.
Mycket prat med en förälder då vi hade många gemensamma beröringspunkter så det blev prat om gamla lärare på Katte, Stångby, Nilstorp, Järnåkra.
Ibland är världen liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar