onsdag 12 september 2018

Lund en annorlunda stad

Igår drog höstterminen i gång. 
Två journalister föreläste om Kina och gav en skrämmande bild.
Folk försvinner, man vågar inte prata i telefon, igenkänning av ansikten m m.
Det var inte helt enkelt att ta sig dit eftersom man gräver i stort sett i hela stan.
Hela Bantorget grävs upp varför vet jag inte.
Man kan skönja hur spårvägen skall gå.
I valet fick motståndarna mot bygget hela 6 mandat i fullmäktige.
Men vi har fått ett nytt vackert tingshus i koppar som smälter bra ihop med kommunhuset Kristallen.
Kan man hoppas på att juristen i familjen kan nästla sig in och få en guidad visning?
När jag snirklat mig fram blev det t o m stopp i mitt eget område där en hel parkeringsplats numera är en byggarbetsplats. Nya dyra bostadsrätter växer fram.
Regn o rusk på min cykelfärd på hala gatstenar.
 För precis ett år sedan gick det illa med regn o Foppa tofflor. 
Men vilken glädje jag har av min balkong mysigt när regnet smattrar på rutorna. Är som att sitta både ute och inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar