lördag 24 april 2010




Det har varit en intensiv lördag som började med Västerdagen i Folkparken. Frida skulle springa sitt första knattelopp. Hon kom 7:a med hjälp av en entusiastisk pappa. Det hela präglades av sann västeranda och man blev lite nostalgisk när man återupplevde lite av barndomen. Då fanns det t o m tvättbjörnar i parken.

Efter det bar det iväg till kolonin där det är bråda dagar med vårbruket. Jag undvek pratglada kolonister och ägnade mig åt att klippa fruktträden och tyvärr fick min ginst sågas ner efter kaninernas framfart. Libbstickan är dock alltid ett säkert vårtecken och lyser vackert grön. Det vackraste trädet är dock mitt valnötsträd. Dess lövverk spricker ut sent men i gengäld är den så tät så regniga dagar kan man ta skydd under den. Stammen är vackert grå. Jag önskar att alla hade en sådan här oas att gå till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar