onsdag 16 januari 2013

Keativitet och fantasi

I somras när jag var i Osby såg jag dessa figurer vid Osbysjön. Det fanns ingen förklaring till varför dom stod just där men dom var imponerande att titta på. I kväll i programmet Konstkuppen fick jag en förklaring och det var kul att se hur dom kom till. I veckan läste jag att Osbyborna gärna vill att dom skall stå kvar vid sjön.
Innan på dagen hade jag hämtat Viktor och Saga och dom hade beställt fläskpannkaka till kvällsmat. När jag vispat ihop smeten fick Saga en idé om att hon skulle diska till mig. Det blev mer än disk eftersom hon fick för sig att "baka" muffins med diskmedel, visp och en äggkartong där "bubbelmuffisarna" placerades. Sen "låtsasåt" vi och av den riktiga fläskpannkakan blev det inte en enda liten smula kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar