söndag 6 september 2015

50 år

I går firade vår bostadsrättsförening 50 med en stor fest. Jag, Bodil o Christina gick tipspromenad medan det ännu var uppehåll men tyvärr inget pris till någon.
Här pratar Christina med min granne. Hans familj  är den bästa sortens granne man kan tänka sig och förser mig allt som oftast med nybakat bröd.
Polisen var här och man fick prova på att sitta i polisbilen men framförallt gillade många att sätta igång sirenerna allt medan ...
...polisen fick provsmaka maten som skulle komma senare.
Många olika spännande projekt presenterades bl a ett balkongprojekt som jag blev intresserad av. Nya krafter verkar för att det skall bli enhetligt i vår förening. Så här skulle min balkong kunna se ut och det hade jag verkligen gillat. Andra projekt är utegym, nya lekplatser och redan i höst börjar man bygga övernattningslägenheter.
 
I partytältet som var fullt  hälsade Jonas ordförande oss välkomna och så bjöds det på lamm, kyckling o gris massor med sallad o öl o vin allt medan regnet piskade på utanför. Ett mycket välorganiserat arrangemang denna lördagen som kanske var den regnigaste på hela sommaren.

2 kommentarer:

  1. Snygga balkonger! Blir ju som ett extra rum nästan. Utmärkt för fikon och annat. Och utegym, låter ju perfekt.

    /Maria

    SvaraRadera
  2. Ja det hade varit kanon för mig med all växtlighet och balkongen utökas med en halv meter både på bredd o längd.

    SvaraRadera