lördag 31 juli 2010




Den dansande polisen har verkligen väckt känslor och nästan varje dag har man kunnat läsa någon liten notis. Jag har förstått att polisbilen var från 80-talet och används vid filminspelningar. Det är också helt ok att klä sig i poliskläder så länge man inte får för sig att använda sig av polismans befogenheter. Känslorna är mycket blandade.

Något som också har väckt känslor är att jag rivit mitt skabbiga växthus. Nu undrar man vad jag skall bygga, om jag skall bygga något nytt eller om jag bara skall låta plätten vara och odla på den. Hur som helst idag strödde jag bara ut lite gräsfrö och så får jag tänka ända till våren. Dom "hialösa" får ge sig till tåls.

Hela våren och sommaren har en liten dam suttit i mitt äppelträd och spanat in vad som händer. Nu börjar hon dock att långsamt vittra sönder. Jag skulle behöva en ny fast i annat material och som tål den skånska vintern. Sländorna har dock hängt med länge.

Hortensiorna har börjat blomma. Tänk förr tyckte jag att det var tantblommor som man gav farmor på Mors dag. Nu gillar jag dom jättemycket fast å andra sidan så är jag ju numera både tant och farmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar