söndag 25 juli 2010




Och så var en epok i kolonin till ända. Jag har rivit mitt gamla skabbiga växthus ett hemmabygge av gamla fönsterrutor och som stått där sen urminnes tider. Med hjälp av en hammare krossade jag tolv glasrutor. Kan tyckas vara kul men det var inte så lätt som man kan tro utan man fick drämma till ordentligt och sedan kunde man lyfta bort stora delar av glaset. Risken för att skära sig var överhängande. Nästa fråga var hur jag skulle kunna frakta allt glas till tippen? Jag la helt enkelt glaset i stora pappsäckar och sedan fortsatte jag med hammaren. Det var ganska kul. Till sist återstod bara skalet och allt var så murket så det var bara att välta "möget". Vinstocken är räddad men jag har just nu ingen bra plats att ha den på så den står i "karantän".

Jag brukar ha massor med stockrosor men i år är det sparsamt. Det växer några bland jordärtskockorna. Höstanemonen blommar dock frodigt trots torkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar