måndag 25 oktober 2010




I fredags kväll kom det en liten övernattningsgäst. Det roligaste med att sova över var inte det som jag gissat - äta glass och titta på film utan det var själva bäddningen och vem som skulle sova på Musse och vem på den röda hunden. Tilläggas kan att Frida sov ganska så mycket på alla kuddar och i båda sängarna.

På balkongen har hösten flyttat in och nu funderar jag som bäst på hur jag skall övervintra mina pelargoner och mitt olivträd. Rosmarinen på stam har fått flytta in i köket så jag får se hur länge den klarar sig. Det finns massor med rönnbär utanför köksfönstret och det är väl så att enligt den gamla bondepraktikan så innebär det en sträng vinter.

Helgen avslutades med teater och "Spelman på taket". Jag sa glatt att den har jag sett för ungefär 30 år sen med Cornelis i huvudrollen som mjölkutköraren Tevje. När jag kom hem googlade jag och såg att den spelades 1968 i Malmö. Då snurrade tankarna runt för gick jag verkligen på teater det magiska året -68 och då bodde jag inte ens i Skåne. Jag får grunna vidare. Jag hade dessutom glömt att den slutar så sorgligt så minnet sviker ibland.

Till sist till mina läsare som inte kunde läsa menyn från Grand. Klicka på bilden så ser ni bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar