onsdag 20 oktober 2010




I kväll har jag varit på pensionärsavtackning på Grand Hotel. Det delades också ut 25-årsgåvor. Jag fick min 25-årsgåva för fyra år sedan vilket innebär att jag lagt 29 år av mitt arbetsliv i Region Skåne och dessutom varit kommunanställd ett antal år. Då tycker jag man är värd att lägga av och göra andra saker. Det var kul att träffa gamla (i dubbel bemärkelse) kollegor. Det bjöds på en utsökt supé som inmundigades i Sten Broman salen. Fina viner och god mat. Efteråt serverades kaffe i salongen och vi som gått eller går i pension i år avtackades med en bok om vårt vackra landskap Skåne samt en röd ros och så kramar förstås av förvaltningschef och nämndsordförande.

När vi kom ut från Grand singlade det ner vita snöflingor som blandade sig med gula höstlöv. Alltså en kväll att minnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar