fredag 26 november 2010








En underbar semestervecka är till ända. Hela klanen har varit på Gran Canaria. Allt var anpassat till de små och Viktor, Sigrid och Frida tillbringade åtskilliga timmar i poolen och såg mest ut som små russin. Nora, Saga och Klara tog det mer piano vid poolkanten. Vi vuxna roade oss så klart också och en del gick på gym, vattengympa, tennis, pingis m m. Första dagen presentades jag av de små med ett alldeles eget badlakan som det stod Farmor på.

Ett par dagar var vi några som traskade iväg till en sandstrand och badade i Atlanten. Jag kunde också njuta av vacker växtlighet som en hel pelargonrabatt, hibiskusar, palmer och kaktusar. Några dagar promenerade vi in till byn och gick bl a på en marknad.

Lollo och Bernie och showerna med björnarna var ett stående inslag och vi sjöng alla med i deras sång. Måltiderna var som vanlig smått kaotiska men jag hade inget ansvar så jag tyckte det var lugnt och trevligt och behövde inte hoppa upp och ner, hämta och dela mat, ta hand om välta juiceglas etc.

Tack hela min familj för dessa fantastiska dagar.

Väl hemma igen så väntade snö och kyla! Jag avskyr att frysa så nu väntar en tuff tid.

1 kommentar:

  1. Tack för semestern farmor! I morse var det bara Nora som fick pulsa iväg till dagis, Sigrid är hemma och är sjuk.
    Fin advent från oss i Stockholm

    SvaraRadera