måndag 27 december 2010








Julen började som en riktig äventyrsresa. Skulle jag komma fram till Stockholm eller ej. På Lille julafton snöade det på tvären och hade gjort så hela natten. Tågkaoset var ett faktum. Alla tåg var inställda och jag bestämde mig för att boka om till julafton när det plötsligt anlände ett försenat X2000 och man fick åka med till Hässleholm där alla X2000 skulle utgå ifrån. Sagt och gjort upp på tåget och då säger konduktören (heter det så nuförtiden) att du får gärna åka med till Stockholm men det finns inga sittplatser och vi vet inte när nästa tåg skall gå. Jag tar chansen för annars kommer jag kanske inte alls fram och så fick jag plats i bistron. Många timmar försenad anlände jag så till Stockholm. Där bjöds det på skinkmackor, lax och andra godsaker.

På julafton bjöds det på kalkonmiddag, julklappsutdelning och så Persson familjens tradition med frågesport. Fast Johan tänkte så det knakade så förlorade hans lag. Det blev många paket till de små och Sigrid som gillar pysselsaker fick så mycket så hon pysslade t o m i morse när jag åkte hem till Skåne igen. Tillsammans hade de fått Marias gamla dockskåp men Nora försökte att trycka in lite annat än dockmöbler.

På juldagen och annandagen blev det korta promenader och pulkaåkning och sen in igen för att bara sitta och mysa.

Tack Johan, Maria, Sigrid och Nora för en fin jul trots att min förkylning var ett störande inslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar