söndag 16 oktober 2011

Höstdagar i Stockholm



Jag har varit ett par dagar i Stockholm och träffat Sigrid och Nora och föräldrarna så klart. Jag gillar att göra saker på egen hand med di små och föra små samtal om livet i allmänhet. Det är berikande. Nora var lite uppfylld av att jag tappat rösten men visste först inte vad det egentligen var som jag tappat. Men hela dagiset visste om det när jag kom för att hämta.


En av dagarna så bjöds det på balett fullt i klass med Svansjön! Dock ingen orkester utan de små damerna sjöng själva.


Som alltid så äter och dricker man gott så en av kvällarna blev det skaldjursfrossa och en kväll bjöds det på en otroligt god drink innan maten. Maten innehöll bl a rostad sötpotatis. Det var första gången jag åt sötpotatis och det skall bli fler gånger.

Och så var det städdag på gården. Jag var med en stund och räfsade löv men sen stack jag iväg på en shoppingtur.
Tack hela familjen för dessa trevliga dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar