fredag 7 oktober 2011

Räkmacka med skratt och mina memoarer



I veckan var jag i Landskrona för att träffa ett gäng från förr. Vi satt på ett kafé också det från förr och på väggarna hängde det gamla filmaffischer och läskedrycksreklam. Tiden bara rann iväg och vi avverkade åtskilliga ämnen. Av någon anledning kom vi in på loppisar och mitt äggkoppssamlande. På kvällen ringde en av tjejerna och sa att hon och en till rotat runt i sina gömmor och samlat ihop sina äggkoppar som jag ska få vid tillfälle. Kul initiativ!
Idag har jag börjat på min skrivarkurs "Att skriva sina minnen". Det var ett tiotal kvinnor från pensionärsuniversitetet som hade nappat på idén. Nu blir det till att producera texter som man sedan skall få respons på. Idag var det ett par skrivövningar och bl a skulle vi skriva "våra memoarer" med endast sex ord. Inte helt lätt men det gick. Så nu till mina andra skrivarkompisar i "Veragruppen" till nästa gång vi ses så har vi väl med våra memoarer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar