torsdag 29 december 2011

Julfirandet


I år firades julafton i Stångby hos Erik med familj eller som Nora sa på "kosselandet".

Sigrid och Frida bytte så klart snabbt om till nya kreationer.

Efter den mycket goda fisklunchen och delikata efterrätten så blev det promenad. Alla flickorna hade jag försett med varsin kattmössa. Saga och jag tog det lite lugnt medan Viktor drog av mössorna på Sigrid och Frida allt under deras vilda tjut.

Och så äntligen det som alla väntat på och när skymningen föll så knackade han på verandafönstret - jultomten.

Och så delades mängder med julklappar ut och för vissa byttes det om till nya kreationer.

Klaras lilla jamande katt blev också en succé.

På juldagen var det så dags för min bjudning och jag har kommit på att det är alldeles utmärkt att dela upp "folket". Vuxna för sig, större barn för sig i köket och de mindre bredvid oss vuxna. Jag var lite osäker på Klara om hon skulle kunna sitta bredvid Saga och Nora men då säger kavata Saga "farmor vi klarar henne" och det gick bra.

På annandagen åkte jag med Sigrid och Frida till Malmö för att se barnoperan "Karlsson på taket" ett uppskattat äventyr bara för oss tre.

Tredje dag jul så åkte ett gäng till Köpenhamn och Sigrid och Frida fortsatte sin intensiva lek. Denna gången bjöds det på både dans och sång.

Och så kom den ända från Stockholm "en liden vid kanin".
Tack alla för denna trevliga jul och för alla mycket personliga julklappar som var "mitt i prick".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar