tisdag 13 mars 2012

Ruljangsen skötte mormor och farmor

När Johan och Maria åkte till Florens så åkte jag och mormor Mona till Stockholm för att ta hand om ruljangsen med dessa två.
Sigrid var väldigt långhårig så hon fick friseras innan vi begav oss ut på olika aktiviteter.
En dag blev det Stadsmuseet som har en jättetrevlig lekavdelning med kläder att klä ut sig i. Nora höll galant upp sin alldeles för långa kjol och Sigrid försökte sig på att göra eld med pinnar. Själv återvände jag lite till gamla arbetslivet och tittade på en både skrämmande och intressant utställning om barnhemsbarn och fosterhemsbarn.
En av dagarna delade vi upp oss så att jag och Sigrid åkte iväg till Orionteatern som gav en cirkusföreställning. Sigrid är jätteduktig på att promenera och det blev många turer längs med Hornsgatan. På kvällen tittade vi på melodifestivalen. Nora slocknade långt innan det började men Sigrid satt med tidning och penna och gav poäng på de olika låtarna.
Det blev ett besök i Drakenparken som jag gillar och det är kanske för att man går förbi det trevliga koloniområdet i Tanto. Lerigt och dant var det och Sigrid undrade varför inte mormor och jag tagit med oss överdragsbyxor!!!???
Och så besökte vi Postmuseet som också hade en trevlig barnavdelning där man kunde skicka brev, stämpla och t o m köra postbil.
Emellan olika aktiviteter så slappade pensionärerna i soffan och då bjöds det på god underhållning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar