torsdag 5 juni 2014

Nostalgi

I går begav jag mig till Landskrona för att träffa Anita, Eva och Beth på vår gamla arbetsplats där Anita fortfarande arbetar. En pensionär fanns i gänget som sprang rakt i famnen på sin gamla chef som undrade om jag kunde tänka mig att arbeta igen man behövde folk. Nej tack det vill jag inte även om jag i detta huset haft det allra roligaste arbete man kan tänka sig och fantastiska arbetskamrater. "Vera-gänget"  bildades också här för många år sedan. Igår hade vi tänkt att ha picknick  vid Citadellet och göra en nostalgipromenad men vädret satte stopp för detta.   
På väg till Maddes restaurang blev det stopp framför Rådhuset och statyn "Västanvinden".
På tillbakavägen beundrade vi den nyuppförda statyn av Carl Fredrik Reuterswärd  "Non -violence". Sedan blev det snabbt avsked eftersom Eva skulle försöka hitta ett tåg som skulle ta henne hem och det var kanske inte det lättaste i dessa strejktider. Tack för igår kompisar och som vanligt diskuterades olika ämnen och några tål att tänkas lite extra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar