tisdag 4 oktober 2016

Märkligt!

Det har varit en process att skiljas från valnötsträdet.
Reaktionerna har varit olika men nu flödar ljuset in och ...
... valnötterna får ligga på tork till jul.
Och så en märklig historia.
Åker ganska ofta till minneslunden men tyvärr känns det inte som en  trygg plats längre.
Nu har man precis renoverat springvattnet efter kopparstölden.
Åkte dit idag med lite höstblommor.
Vädret var fint och på en bänk satt ett äldre par.
Så jag tänkte då kan jag ju stanna ett tag och slog mig ner.
Efter ett tag sa dom "de e väl hemsk med kistan som dom stal den var ju tom så man undrar var människan e."
Jag tänkte lite förvirrade är dom allt så jag åkte hem igen.
Läste SDS på nätet och där stod det om den stulna kistan.
Märkligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar