onsdag 26 oktober 2016

Stäng för säsongen

Idag var det dags att slå igen butiken för säsongen. 
Frosten är här men rosorna blommar.
Solrosorna får vara till fåglarna som redan börjat knapra på dom.
Åbrodd i boden för att stänga ute mössen.
Vitlök o tulpanlökar nerstoppade i jorden.
Fantastisk cykelväg till kolonin.
I kolonin träffade jag på gubbarna från styrelsen som fått in en motion om att vi inte ska ha kvar våra vattentunnor för att barn kan dränka sig i dom.
Upprörda känslor o jag håller med.
Så vitt jag vet har det funnits tunnor sedan -40 talet och ännu har ingen drunknat i dom.
Möjligtvis har någon överförfriskad person badat i dom.
Igår träffade jag Leo.
Han är redan en artig liten hund för när man kommer tar han snabbt hand om både skor o sjal.
Hundkorgen verkar han mest ha som sitt skoförråd.
Han kunde nog också tänka sig att ta hand om min handväska så den hängde jag upp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar