söndag 12 maj 2013

Intensiva dagar ...

... blev det när Johan, Maria, Sigrid och Nora kom på besök i helgen. På Kristi himmelsfärdsdag samlade jag alla på middag. Jag försökte samla alla mina små till ett gruppfoto men det är stört omöjligt. Denna gången figurerade förutom barnen även ett par av mina gamla glasögon. Man kan ju tycka att det tids nog blir dags för sådana.
Ett kolonibesök blev det ju också och precis när vi kom ut så rörde sig något bland rabarbern och jag som nästan kan bli hysterisk av något prassel vågade knappt närma mig rabarbern vilket Sigrid och speciellt Nora gjorde med stor entusiasm. Det visade sig dock att det var ett par katter som låg där och vilade.
Sigrid o Nora målade var sin sten vackert rosa och lila.
Sen var det dags att heja fram pappa Johan i Lundaloppet tillsammans med Viktor o Saga och när det var gjort så blev det lekparken. Viktor satte snurr på gungan så dom små blev yra i pottan.
På kaféet blev det kaffe o glass o mycket kladd.
Sedan fortsatte jag hem med Sigrid o Nora medan föräldrarna gick på fest. Uppe på Röret inmundigades lördagsgodiset.
Innan hemfärden till Stockholm så blev det ett Stångbybesök och kusinlek där också. Det blev en kulig intensiv helg och snart ses vi igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar