onsdag 30 mars 2011

Lyxliv i kolonin



Vilket lyxliv att kunna var i kolonin en hel dag och så här tidigt på året. Det har aldrig hänt och jag kom på att jag till hösten måste pilla ner lite fler vårblommor. Jag har inte gjort det tidigare eftersom jag inte kunnat njuta av dem.

Jag kom också på att jag måste införa nya vanor och ha med mig en rejäl matsäck. Man blir ju vrålhungrig av att vara ute många timmar. Blev också varse detta när jag ånyo hittade en kapsyl från pappas matsäck. Han var noga med det men inte så noga med kapsylen som hamnade i en rabatt kanske i tron om att den skulle förintas. Jag undrar hur längesedan det är som man hade denna typ av kapsyler på flaskorna? Långlivade är dom åtminstone.

Jag vill också skicka en hälsning till en barndomskamrat Ingalill som fyllde pensionär i går. Vi lärde känna varandra när vi var 6 år gamla och har hållit kontakten sedan dess trots att vi bor långt ifrån varandra. Kan detta vara unikt månne? Och varför fick vi för oss att köpa dom där ananaserna i porslin när vi var i tonåren? Var det en första pryl till ett hem? Hursomhelst så har jag sålt min till Magnus när vi hade loppis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar