lördag 26 mars 2011

Stockholmsdagar


Jag har varit i Stockholm och hälsat på familjen. Lämnat och hämtat på dagis. Denna gången var det verklig konkurrens om farmor och Nora tog verkligen för sig. Tror nästan att Sigrid blev lite överrumplad. Hon har ju liksom alltid innan haft farmor nästan för sig själv. Jag hade tänkt att möta våren i det fantastiska koloniområdet Tantolunden men det blev alls icke så för snö och is satte P för det. Jag fick i stället åka till ...


... trädgårdsmässan och möta våren där. Kommersen var helt enorm och man hade kunnat gå med i alla möjliga sällskap för pelargoner, rosor, hoyer m m. Jag fick dock med mig lite idéer och japanska lökar. Om man skall tro försäljaren så kommer man att vallfärda till min koloni i sommar för att beskåda dessa underbara blommor. Jag lär väl återkomma till detta och är mycket skeptisk.


På fredagen blev det lunch på stan med sonen, lite shopping och ett besök på "Fotografiska" innan jag begav mig till dagis där det var våffelkalas utomhus. En trevlig tillställning även om vinden var bitande kall så kaffet värmde gott.

Efteråt så promenerade jag och Nora hela vägen hem. Det var en mysig promenad och småprat om katter och hundar men framförallt om hundbajs. Tänk vad världen är enkel när man bara är 2 år.
På kvällen blev det mys med räkor och krabba och lite Wii-spel och det var ju hemskt vad jag var dålig. Sigrid slog mig med råge. Bäst gillade jag att jazza lite till "Hot hot hot".
Tack Stockholmsfamiljen för dessa mysiga dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar