tisdag 19 april 2011

Generationsväxling


När jag som bäst satt och funderade så kom jag på att min koloni är den i hela gången som inte bytt till helt ny ägare utan stannat inom familjen. Det verkar annars vara lite av en generationsväxling och att ungdomar tillsammans köper sig en koloni. Mitt i dessa funderingar så drog ett helt gäng ungdomar in med redskap, matkassar och en bil kördes in. Då blev t o m jag lite nyfiken så det blev en sväng till komposten. Då ser jag att man är i full färd med att ta bort den mest underbara syrenberså. Jag brukar inte kommentera vad folk gör i sina kolonier för det är fritt fram men jag måste säga att jag tyckte det var synd. Jag har ett par syrenbuskar som jag vårdar ömt och jag vet ju hur lång tid det tar innan de blir som man vill.

Det växer så det knakar eftersom det med ens blev sommar och våren hoppades över men det kan ju bli som förra året då det mitt i alltihopa blev vinter. Mina favoriter pionerna är på god väg och den som kommit längst är inte ens den som brukar blomma först. Ur led är tiden.

Vallmon är också på god väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar