lördag 30 april 2011

Siste april


Dagen inleddes med att titta på fotboll då Viktor spelade match som hans lag vann. Han klappades om av lillasyster. Just nu har Viktor charmiga små gluggar i munnen.

Matchen drog till sig flera medlemmar i familjen och jag tror att farfar bedrev lite politisk propaganda mitt i alltihop.

Sen for jag till min oas eftersom jag igår fick mina pallkragar. Jag skall inte måla eller olja dom utan låta träet åldras så det blir vackert grått. Självklart är detta ett diskussionsämne bland kolonisterna. Jag har förståss redan planterat i en låda.

Därefter blev det traditionsenligt firande hos Margareta. Kvällen var ljum och magnoliorna blommade för fullt...

... och så sjöng man in våren och elden tändes och man kan fråga sig om våren är i antågande eller om den redan varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar