måndag 9 maj 2011

Kärt besök


Det har varit en intensiv helg. I fredags kom Johan med familj till Lund med anledning av att sonen skulle springa Lundaloppet. (Det gick bra).

Döttrarna var inte det minsta intresserade av att pappa tillsammans med fyratusen andra skulle springa utan dom slocknade precis när vi hade kommit in i Stadsparken.

När Johan och Maria sedan gick på fest så fortsatte vi hem till det berömda röret. Det var mycket mer intressant och skojigt. Sigrid längtade efter Frida som var i Hamburg under helgen men dök upp på söndagseftermiddagen. Det hanns med intensivt lekande och som vanligt på balkongen med vatten. Frida undrade om jag blev glad när de målade mina fönster så dom blev rena och fina och visst blev jag det??!!


Sigrid gillar också att åka till kolonin så det gjorde hon och jag i morse för att plocka rabarber att ta med hem till Stockholm. Sen for dom i väg med tåget och Sigrid var lite ledsen för hon ville stanna kvar.

1 kommentar:

  1. Hej farmor!
    Mitt dagis har skaffat en koloni i Tanto nu. Vi var där för första gången idag. Nora har inte varit där än. Spännande va!

    Vi ses snart.
    Sigrid

    SvaraRadera