söndag 22 maj 2011

Utsikt från min bod


Idag har det varit stora kolonidagen som började med allmän organiserad bortforsling till tippen. Sedan fortsatte jag med att rensa ogräs innan molnen tornade upp sig och plötsligt så öppnade sig himlen. Jag fick snabbt krypa in i min lilla bod men tog in en pall och dukade upp lite välbehövlig fika. Där satt jag och spanade ut på all växtlighet och plötsligt lagom till det extra årsmötet så solade det upp. Vi har fått en ny ordförande och allt är mycket formaliserat. Ett par diskussionspunkter blev lite tjabbiga och delade oss kolonister i två läger.
Jag hann med att klippa en tredjedel av gräsmattan innan molnen tornade upp sig på nytt och himlen antog en mörk grålila färg. Jag skyndae mig att plocka ihop en vacker bukett av ...

... pionsort nummer två. Mycket tidigare i år och till det satte jag prästkragar och ...

... lupiner och så for jag till minneslunden. Det är ett måste den 22 maj. Väl hemma hann jag inte undan regnet och åskovädret utan blev dyngsur och jag är faktiskt lite rädd för åska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar