fredag 20 maj 2011

Rapphönan


Igår var det Förskolans dag och då var jag inviterad till Rapphönan Fridas och tillika Eriks gamla dagis. Det bjöds på fika, stövelkastning och tipspromenad. Frida klurade snabbt ut svaren men det svåraste var att få till en tvåa på formuläret. Hon tror att hon kommer att lära sig det när hon blir en "leopard" nu är hon ju bara en "krokodil". (Alla avdelningar har djurnamn).

Klara for ut och in i ett traktorhjul så till sist orkade hon inte mer än att pusta ut.

Sen blev det kolonitur där jag inte varit på över en vecka. Egentligen kan man inte åka bort för det hinner växa en över huvudet och det var precis vad det har gjort. Rabarbern har farit i höjden och blommar redan. Vet inte att jag upplevt det så här tidigt. Nu får jag skära ner den så att jag kan få nya spröda kvistar till goda pajer.

Minipenséerna lyste däremot extra klart och kan det bero på regnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar