tisdag 14 juni 2011

Komplimang


Det finns växter som man inte kan styra som bara växer. Jag tillhör den sorten som låter allt växa och tycker det är vackert när allt går ihop. Daggkåpa har jag lite överallt. En del kallar det ogräs.

Räknade mina pioner och kom fram till att jag har åtta olika sorter. De brukar avlösa varandra men i år blommar alla på en gång och det är en fröjd för ögat.

"Vitabyrosen" blommar redan nu och den har jag planterat ut lite här och var som ett rosa inslag.

Häromdagen kom en granne in till mig och lånade mig en fantastisk bok. Grannen tyckte att mycket i boken påminde om mitt sätt att tänka när det gällde växtligheten. Jag tog det som en komplimang och det var också menat så.
Alla dessa blommor blev idag till en vacker "ge-bort-bukett" till i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar