söndag 5 juni 2011

Veckans snackisar


I veckan har vi invigt vår miljöstation där vi skall sortera våra sopor i tio olika fack!? Det goda det har fört med sig är att det blivit lite socialt liv vid den s k miljöstationen och åsikterna går isär huruvida det är bra eller ej. Jag måste dock se till att få ett system för hur jag skall sortera så inte hela diskbänken blir full av små högar med diverse olika avfall.
I kolonin har det heta ämnet varit om vi skall ha en gemensam fest eller ej. Åsikterna går isär väldeliga. Idag tog det lite mer än en timme innan jag var framme vid min egen koloni men jag tycker det är kul att diskutera vitt skilda ämnen med olika kolonister. Jag kommer också ihåg att pappa alltid hade öknamn på olika personer. Jag trodde att detta tillhörde en svunnen tid men förstod idag att det inte alls är så. Man kan ju undra vad man själv kallas.
När jag väl pratat färdigt var det dags för lunch och utsikten från min fikaplats är helt underbar.

När jag ätit min försenade lunch så satte jag faktiskt upp en liten flagga på min numera skabbiga bod. Egentligen får jag ju inte ha den men nu står den där. Jag tyckte att det såg riktigt mysigt och välkomnande ut när den väl var på plats. Hoppas att alla får en bra nationaldag eller som vi sa förr svenska flaggans dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar