måndag 5 september 2011

Nostalgitripp


Idag var Sagas dagis stängt och Magnus var pappaledig så vi bestämde oss för att göra något tillsammans och så blev det en tur till Helsingör präglad av lite nostalgi. När pojkarna var små så hörde det till att man någon gång på sommarlovet åkte till Helsingör.

Vi hittade en jättemysig restaurang där vi åt lunch. Det blev lite traditionellt med var sin stor öl, hakkeböff och spätta med alla tillbehör.

Saga blev väldigt väl omhändertagen med fina extra tillbehör till både juice och ...

... hakkeböffen.

När vi väl avnjutit denna goda lunch så hade regnet upphört och vi kunde strosa runt utan att behöva trängas med folk denna måndag och så i en antikaffär får jag syn på ett litet päron och blir lite nostalgisk. I mitt föräldrahem fanns ett litet päron som pappa samlade småmynt i. Eftersom päronet stod i skylten misstänkte jag att det kanske skulle kosta några slantar men jag fick det för 15 spänn. Ett fynd.
Man kan väl säga att även hemresan för min del blev en nostalgitripp sen tiden då jag pendlade för strax efter det att vi lämnat Landskrona så meddelas att det hänt en olycka och tåget kan inte köra till Lund. Vi hamnar i Kävlinge och hur många timmar har jag inte tillbringat på stationen i Kävlinge p g a tågstopp. Det hela löste sig genom att Jenny och Viktor helt enkelt fick köra och hämta upp oss och så var en lyckad dag till ända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar