söndag 15 september 2013

Stockholmsdagar

Jag har varit i Stockholm några dagar för att ta hand om dessa två töserna. Det hör till att jag ska ha med mig någon liten present och denna gången blev det två kattungar till deras stora glädje.


I uppdraget ingick det att lämna och hämta på dagis och i skolan eftersom Sigrid numera kan tituleras "försteklickare". Vädret var strålande alla dagarna så det blev oftast glass någonstans på eftermiddagarna. 
 
På lördagen skulle Johan springa halvmaran så förmiddagen ägnades åt att göra ännu fler hejaskyltar. Nora hade lite bekymmer över om det skulle stå "Johan" eller "pappa" på hennes så för säkerhetsskull skrev hon dit sitt eget namn också.
Innan vi gick iväg för att heja åt vi lite mellanmål på balkongen i den underbara sensommarvärmen.
Plötsligt fick Sigrid syn på honom och ropade och hejade på ...
... pappa Johan som såg relativt fräsch ut.
Vi följde löparna ett tag innan det var dags för lördagsgodis. När Maria kom hem från Berlin käkade vi färska Smögenräkor och alla fick fina presenter bl a är jag spänd på min marsipanlikör.

Själv hann jag med ett par promenader från Söders höjder och genom Gamla stan. Träffade kusin Annika och hennes dotter Matilda på en tapasrestaurang och har haft mycket roliga dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar