söndag 8 september 2013

Valnötsträdet

Igår var det dags för beskärning av valnötsträdet.
Erik kämpade på bra med de stora grenarna som jag aldrig klarat på egen hand.
När Frida o Klara sen kom så klättrade han upp i trädet för att skoja med dom. Fast dom gick bara förbi och undrade "varför sitter du där pappa". Det skall till mer för att imponera. När Erik ändå var i farten med såg och sekatör så fixade han till flädern också.
Dom små tyckte det var alldeles för varmt i solen och satte sig under "mitt" träd Ingrid Marie och åt sina kycklingspett.
Jag bara älskar alla min knotiga gamla träd även om ett päronträd står på tur för att sågas ner. Det får bli ett projekt till våren.
Lite vanskligt att klättra i men så länge det inte knakar går det bra även om Klara tyckte det var lite läskigt.
Klematisen har tagit ny fart i det vackra vädret. När familjen gått återstod att såga itu allt det nedklippta och frakta det till flisningshögen. Många lass med "rullebören" blev det. Förmodligen har det hörts att Frida och Klara varit där för när en del kolonister troppade av framåt kvällen ropade dom "hej då farmor.." När jag var hemma vid 19-tiden visade termometern på +23 grader. Vilken sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar