tisdag 19 juli 2011

Semesterfirare



Jag har haft kärt besök av semesterfirare från Stockholm. Ibland utgår man ifrån att på sommaren så skiner solen hela tiden och så planerar man utifrån det. I stället för Tivoli så åkte vi till Skattkammarön där både stora och små roade sig.

Lugnare tempo för dom små.

En av dagarna regnade det i stort sett hela dagen men skam den som ger sig. Promenad till Stadsparken och överblivet bröd i påsar till ankorna. Det gäller dock att kasta ifrån sig brödet tid så man inte blir biten vilket Nora blev men det gick bra. Klara mumsade i sig brödet själv.

På lördagen bjöd Magnus och Jenny på grillfest och det blev en underbar kväll med strålade sol. Viktor tog hand om småkusinerna och det är inte alltid så lätt att gå "balalansgång".

Oerhört praktiskt att hålla till i närheten av en lekpark där barnen kunde sysselsätta sig på egen hand.

Sista dagen i Skåne så blev det bad i "farfars hav". Saga ville inte bada och kommenterade det hela med "att jag gillar inte vatten".

Man kan undra om de stora pojkarna också tänkte så för det blev inget dopp.

Det fanns däremot andra som hade kul i vattnet.
Det har varit intensiva men kuliga dagar och jag gillar att vara med mina barnbarn och med Viktor, Sigrid och Frida kan jag göra egna små utflykter. Deras uppfinningsrikedom och entusiasm smittar av sig och dom säger att det är kul att vara hos farmor. Sånt gillar man så klart. Jag njuter också av att se hur kul kusinerna har och att dom inte tröttnar på varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar