söndag 19 februari 2012

Björn Ranelid och Mumin

Hela lördagen regnade det och det blev nästan inte ljust på hela dagen så det blev soffhörnet med skidtävlingar och många varv på halsduksstickningen. På kvällen tittade jag på melodifestivalen för att se en av mina favoritförfattare Björn Ranelid och jag tyckte det var bra. Himla rabalder i tidningarna idag förstås men säga vad man vill men den mannen sticker alltid ut och lämnar ingen oberörd. Kul!
Idag blev det teater med Frida och det var Mumintrollet som stod på repertoaren. Lite speciellt att gå på teater i Lund för det är nästan alltid samma människor som man sett genom åren. Numera dyker dom upp med barnbarnen. Mitt i så suckade Frida och sa "åh jag önskar att Sigrid hade varit med" och farmor kunde bara instämma.
På vägen hem från Stångby så solade det upp och vad är vackrare än en skånsk pilevall och ...
... min "kaninlott" där kaninerna knipsat av alla mina vitlökar och man kan undra hur mina rhododendron mår i de mindre sjöarna som bildats. Nu längtar man efter att sätta nävarna i jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar