torsdag 9 februari 2012

Identitet

Igår startade min skrivarkurs igen och vår lärare har många idéer för vårt skrivande. Rolig skrivövning i flera led som till sist resulterade i en liten dikt. Det kom en ny deltagare som faktiskt gjorde att balansen i gruppen rubbades. Vi har aldrig talat om vårt yrkesliv och jag tycker det har varit skönt att "bara" vara Ingrid men den nya deltagaren sa sitt namn, ålder och vad hon arbetat med. Det fick mig att fundera över identitet. Vem man är?
Vi hade också fått i uppgift att referera en bok gärna något självbiografiskt och jag grunnade på lite olika men sen tänkte jag varför skall man alltid fundera så mycket, vara så präktig och kanske "djup" så jag tog helt enkelt ...
... Zlatans bok. Det blev en bra diskussion och jag tror att flera deltagare blev lite nyfikna på boken och vad den mer handlar om än fotboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar