onsdag 1 februari 2012

Vilken föreläsning wow

Igår drog vårens föreläsningar igång och denna terminen är det mer åt det humanistiska hållet vilket passar mig alldeles utmärkt. Gårdagens föreläsning stod en professor Anders Palm för och ämnet för dagen var "Diktkonst och läkekonst". Han trollband publiken och det var knäpptyst i lokalen som var fullsmockad. Antingen kände man till föreläsaren eller så har antalet pensionärer fyllts på. Jag säger bara kommer han i er väg så gå och lyssna på honom. Hela vintern har jag haft mitt olivträd på balkongen och det är otroligt grönt och fint. Nu när kylan kommit så har jag flyttat in det så nu får vi se om det klarar sig. Får också skryta lite med att jag nyligen fått en liten skröna från 50-talet publicerad i en hembygdsskrift. Kul att se den i tryck. Till sist när jag gick hem genom stan så passerade jag affären i Klostergatan som säljer enbart macaroner och jag kan låta meddela att dom minsta kostar 10 kr/styck och att massvis med inspiration kunde insupas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar